✅امروزه به دلایل متعدد ومشکلات خاص کارگاهی وحتی محدودیتهای زمانی مجبور به استفاده از تکنولوژی های خاصی برای پیشبرد پروژه های عمرانی هستیم. یکی از این تکنولوژیها ؛ کفشک ستون میباشد.این تکنولوژی یکی از راههای موثروکاربردی برای اتصال ستون بتنی به فونداسیون میباشد.برای این اتصال از بولتهای پرمقاومت استفاده میشوند(Rebar Anchor Bolts)


✅این تکنولوژی برای بارگذاری های کم تا متوسط استفاده میشود ودر بارگذاری های حجیم یا سازه های مرتفع کاربردی نیست و دارای مشکلاتی میباشد. این تکنولوژی به اندازه کافی مقاوم بوده ودر حین نصب ستونها نیاز به مهار جانبی موقت ندارد.دراین تکنو لوژی ابتدا ستونهادر کارخانه مربوطه وبصورت پیش ساخته وبا نظارت دقیق ساخته شده وسپس به محل کارگاه منتقل میشوند.


✅قبل از بتون ریزی ستونها ؛ بیس پلیت طبق محاسبات با ابعاد واندازه مناسب در انتهای ستون نصب شده وسپس بتون ریزی انجام میشود. در برخی موارد نیز بیس پلیت حذف شده و از بولتهای مخصوصی استفاده میشود. درگام بعد ستونها بر روی بولتهایی که در زمان بتن ریزی فونداسیون کار گذاشته شده اند متصل می شوند وبوسیله پیچ و مهره محکم در جای خود بسته میشوند .همچنین پیچها امکان تغییر تراز ستون بر روی فونداسیون را نیزایجاد میکنند .پس از بستنن پیچها فضای خالی بین بیسپلیت و فونداسیون واطراف پیچها با مخلوط گروت پر میشود.